Fakta, modely
Projekty
Kupujete Porsche?
Moje targa '79

Wallpapery a fotky

Dobové materiály
Diskusní fórum
Odkazy
Literatura
Kontakt (email)
 
Auta na prodej

Výměna silentbloků na motoru a převodovce

Motor je spolu s převodovkou jeden celek. Nelze vyndat převodovku bez motoru (obráceně to lze, převodovka může v autě zůstat při vyndavání motoru). V zásadě je tento celek uchycen na čtyřech bodech, na dvou vpředu pod převodovkou a na dvou vzadu na motoru. Když otevřete víko motoru, uvidíte tyto upevňovací silentbloky v rozích vzadu.

Silentbloky u převodovky není příliš velký problém vyměnit. Následující popis platí pro auta vyrobená po roce 72, u dřívějších modelů je prý guma a celý úchyt pod převodovkou jeden kus, což znamená problém. A tyto součástky prý navíc už nejsou na skladě...

Začneme se zdvižením auta. 911-ku není úplně jednoduché zdvihnout - nemá nikde zvlášť vhodné místo. Pokud umístíte hever někam pod podlahu, uděláte do ní pěkný ďolík. Pro náš účel bude nejlepší auto zvednout ze strany originálním zvedákem, abychom se pod něj dostali. Navíc je třeba podepřít motor v místě, kde je výpustní olejový šroub - to aby se po vyšroubování silentbloku nepropadnul. Nezapomeňte použít nějaký špalek nebo hodně složených novin, ať tu nic nepoškodíte a nepoškrábete.

Nový silentblok vypadá takto:

Prostříkejte stávající úchyty WD-40-kou, ať se šrouby trochu uvolní. Pak vyšroubujte centrální šroub i ty dva postranní a silentblok vyměňte. Šrouby i miskovou podložku samozřejmě použijte původní.

Důležité je, abyste vždycky dokončili jednu stranu a pak přešli na druhou, aby převodovka s motorem vždy visela aspoň na zbývajících třech bodech.

 

Diskuse a reakce na článek